miercuri, 23 mai 2012

Gogosi Marbella

Ce poţi face când afară plouă şi plouă?
Nu ne panicăm, nu ne întristăm, nu ne zăpăcim, nici nu ne enervăm când auzim prognoza meteo
Luăm tolba cu reţete si alegem...astăzi am ales gogoşi
Mulţumesc, Poca! 
Sunt foarte bune!





Reţeta am luat-o de aici http://www.culinar.ro/forum/continut/Retete-in-imagini/16948/Gogosi-Marbella/


"Ingrediente:
500 gr. faina
3 linguri zahar
2 oua + 1 galbenus
200 ml lapte caldutz
1 cub (25 gr) drojdie proaspata
3 plicuri zahar vanilat
un praf de sare"


Drojdia se freacă cu o lingură de zahăr, se adaugă laptele călduţ şi 1 mână de făină şi lăsăm la dospit, cam 10 minute.
Restul de zahăr, sarea, zahărul vanilat se adaugă peste făina cernută.
Eu am pus şi coaja de la o lămâie.
Ouăle se bat bine, se adaugă şi ele.

Adăugăm şi maiaua şi trecem la frământat, până la obţinerea unui aluat elastic.

Aluatul se pune la dospit până îşi dublează volumul.
Se răstoarnă pe masa înfăinată, se întinde o foaie mai grosuţă, din care se decupează forme diverse, pentru fericirea copilului.


Se mai lasă aluatul decupat pe masă vreo 10 minute, se încinge tigaia cu ulei şi se prăjesc, la foc potrivit.

Atenţie! Se fac extrem de repede, nu plecaţi de lângă ele.

Se scot pe o farfurie, unde am pus şerveţele absorbante.
Se pudrează cu zahăr pudră, după plac.

Tocmai ce s-a trezit copilul, s-a uitat la farfuria mea goală şi m-a întrebat, oarecum acuzator:
 Ce-ai păpat tu aici?
 Oups!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu