miercuri, 25 iulie 2012

Astăzi

M-am încumetat să merg în grădină.
Foarte mulţi gogoşari sunt la pământ, din cauza vântului. La fel se întamplă şi cu vinetele.
Se simte şi se vede uscăciunea ultimelor zile...

Am strâns din ardeii graşi. 
Până acum am strâns aproximativ 48-50 de kilograme de ardei, în două tranşe.
Urmează trierea:
- care sunt pentru copt, pe jăratic cu ei;
- care sunt pentru umplut, la opărit;
- iar restu' tăiaţi, că nu au fost cuminţi şi puşi în pungile pentru supe şi ciorbe.


Ceapa am scos-o cu întârziere.


Roşiile o parte sunt mănate, n-am scăpat.
Am de scos două rânduri de morcovi.
Cine-mi poate spune dacă gulia se poate congela?


Mă duc să fac o şedinţă prelungită de saună. 
Mmm, dar ce buni sunt ardeii copţi iarna...











LATER EDIT


Am aflat pe site-ul celor de la Arctic, citez:
"

Fasolea verde, varza, morcovii, conopida, guliile si spanacul trebuie oparite inainte de congelare. Timp de 3 minute, legumele se cufunda in apa usor sarata si fiarta, se clatesc cu apa rece (astfel oxidarea din timpul congelarii inceteaza, iar actiunea bacteriilor se diminueaza) si se scurg."

10 comentarii:

  1. Rasadurile de ardei le-ai facut tu? Stii cumva daca sunt soi timpuriu? Daca ii ai in gradina si nu in solar, inseamna ca da si sa opresti seminte de la unu-doi. Sunt foarte frumosi!
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rasadurile de ardei le-am luat de la bunica mea pentru pus in camp. Dar o s-o intreb
      Fructul este mare. Am cantarit unul si avea aproximativ 200 de grame.
      O sa opresc seminte. Si pe mine m-au impresionat

      Ștergere
    2. Daca vrei diversitate, iti trimit seminte de ardei capia, gogosar si un ardei superb, micut, bun de umplut si rosu.
      Ai sa vezi poze la mine....
      Pup!

      Ștergere
    3. Bineinteles ca vreau :)
      Multumesc
      Eu am facut greseala ca am pus un soi de ardei gras, trebuia sa pun mai multe tipuri.
      Plus ca imi pare rau ca nu am pus kapia
      O sa las un ardei mare sa se coaca bine-bine si o sa-ti trimit seminte

      Ștergere
  2. Wow, ce recolta...si noi ne mandream ca am mancat vreo 5 ardei din gradina proprie si vreo 2 kg de rosii....auzi domnule, 50 de kg? :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ne ajuta vremea, mai au timp sa mai produca vreo 15-20 de kg.
      La anu' totusi, nu mai pun atat de multi.
      O sa mai reduc din ei, sa pun altceva
      In stilul asta, la iarna numai ardei o sa halim :)))

      Ștergere
  3. iesi la poarta si vinde-i :)) sau vinde din iei pe internet

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa stii ca...boutique online sezonier :)))
    Moaaaa, ce succes as avea

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamneee, ce de ardei !!! M-ai impresionat profund cu ce-ai recoltat acolo, dar mai ales, ca poti prepara si conserva toata cantitatea asta. Jos palaria !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc, am trisat un pic!
      Am dat cadou cateva kilograme nasilor :)
      Restu' stau acum, in diverse forme, in lada frigorifica :))
      De carne nu mai este loc, ne facem vegetarieni :))

      Ștergere