sâmbătă, 8 septembrie 2012

Compot de piersici


Un compot pe cat de simplu, pe atat de bun.

Aveti nevoie de piersici, apa, zahar si vanilie (eu am folosit o pastaie de vanilie).
Intai am pus borcanele (spalate bine) la sterilizat in cuptor.
Am pus o oala cu apa la fiert, iar cand a inceput sa fiarba, am aruncat in ea piersicile spalate.
Le-am lasat vreo 2-3 minute si le-am scos. Asa coaja se inlatura usor.
Le-am decojit si le-am scos samburele.

La unele am reusit sa le pastrez sub forma de jumatati, la altele sub forma total neregulata, ca sa nu zic pasate :))
Le-am distribuit in borcane.

Am pus apa intr-un borcan cu fructele inauntru, am cantarit-o si am inmultit-o cu numarul de borcane.
Apa rezultata am pus-o la fiert impreuna cu vanilie si zahar, 3 linguri per borcan.
Am lasat-o sa fiarba vreo 5 minute.
Siropul rezultat l-am pus in borcane, ajutata de lama unui cutit pusa sub borcan.
Le-am capacit si le-am dat la cuptor pentru sterilizare.

Si daca tot eram la categoria conserve, am mai facut cateva borcane cu gem de prune.





2 comentarii:

  1. Gem de prune am facut si eu :) Compot n-am mai pus de ani de zile ... Esti tare in materie de conserve, cred, ca deja camara-i plina :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Compot am pus pentru copilas. E mare amator de fructe, indiferent de sezon :)
      As vrea sa zic ca sunt tare, dar sunt atat de multe lucruri de aflat, atat de multe combinatii de descoperit :)
      Te pup

      Ștergere