joi, 6 septembrie 2012

Gem de prune

Reteta este preluata de aici http://www.bucatarmaniac.ro/2009/09/gem-de-prune.html
Se aleg prune sanatoase si coapte, se spala bine, se scot samburii si se pun la fiert.


Nu este nevoie de apa, vor lasa ele suficienta zeama.
Eu le-am lasat la fiert 2 ore, am acoperit oala si am continuat in ziua urmatoare.

Am pus din nou la fiert si  am adaugat zahar, aproximativ 500 de grame. Din acest moment nu mai plecati de langa el si amestecati mereu, ca sa nu se prinda de fundul oalei.

L-am mai lasat 1 ora, pana a ajuns la consistenta asta.

Intre timp am spalat borcanele, le-am pus la cuptor pentru sterilizare, iar dupa 10 minute de cand am stins focul, am inceput sa pun gemul in borcane, le-am capacit si le-am acoperit cu o patura groasa.
Mi-au iesit 3 borcane de 400 ml si un borcan de 150.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu