duminică, 9 decembrie 2012

Hofburg


Are o foarte lunga istorie.
A fost resedinta oficiala mai bine de sase secole, din 1279 ( in timpul lui Rudolf I) pana in 1918.




Primele consemnari o leaga de reteaua de fortificatii medievale ale orasului.
Palatul de astazi are 18 aripi, 19 curti, este un oras in oras, are 2600 de camere, unde lucreaza aproximativ 5000 de oameni. 
Se intinde pe o suprafata de 240.000 mp

 Incarcata de istorie, aceasta zona ofera numeroase muzee si colectii de arta, Colectia Argintariei Imperiale, Apartamentele Imperiale, Muzeul Sisi, Libraria Nationala, Trezoreria Imperiala, Biserica Augustinilor, Capela Hofsburg, aripa Elvetiana (Schweizertrakt), numele sau provenind de la garda elvetiana ce proteja intrarea in palat intre anii 1748-1767, aripa Leopoldina, numita asa dupa Imparatul Leopold I.
In zilele noastre, Presedintele, ministri si secretari de stat au birourile in camerele din Palatul Hofburg.













In centrul pietei Michaelerplatz, se afla ramasite ale fortificatiilor romane, descoperite in timpul unor sapaturi in 1991.
Arhitectul vienez Hans Hollen a descris aceasta descoperire "o fereastra in istoria orasului Viena"




In septembrie, am prins Festivalul Recoltei
   




















2 comentarii:

  1. O multime de muzee intr-o singura cladire ... si aici am restante. Am vazut doar portelanurile si muzeul imparatesei ... Vroiam sa ajungem si la arme si eventual la biblioteca, dar am obosit si am aterizat la un mic restaurant de pe o straduta invecinata. Pe urma, nu ne mai duceau picioarele ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)))
      Si eu am restante. M-am lasat vrajita de festival. Dupa aceea, am ramas fara chef

      Ștergere