sâmbătă, 8 decembrie 2012

Stephansdom




Este un simbol atat al Vienei, cat si al Austriei.
Cea mai iubita si recunoscuta structura din Viena este capodopera gotica Stephansdom, catedrala Sfantului Stefan.
 Imposibil de ratat, se afla in centrul orasului, in mijlocul pietei Stephansplatz, o piata larga, pietonala, aglomerata, poate si datorita numarului impresionant de vizitatori.
O biserica exista pe acest loc inca din sec 12, dar s-au mai pastrat putine ramasite ale structurii originale.
Transformarea gotica a bisericii incepe in 1359, de catre ducele Rudolf al IV lea de Habsburg. El si-a castigat titlul de "Fondator", punand piatra de temelie a viitoarei catedrale.

A fost distrusa de foc de mai multe ori si de fiecare data reconstruita.


Donauturm vazut din Stephansdom, din Turnul de Sud


Partea dominanta a catedralei este Turnul de Sud.
Turnul are 343 de trepte si 137 de metri inaltime.
Daca suferiti de claustrofobie si rau de inaltime, nu va recomand.
Scara este ingusta si in spirala.
Turnul a fost terminat in 1433, dupa 75 de ani de munca grea.

Catedrala a fost ravasita de un incendiu in 1945, dar cu ajutorul donatiilor locuitorilor Austriei, s-a reusit refacerea ei in numai 3 ani.




Foarte multi ghizi instruiesc turistii sa urmeze "umbrela"
Aici urmau floricica :)




Aici se afla mormatul Imparatului Frederic al-III-lea, al Printului Eugen de Savoia, cripte ducale si episcopale.
Catacombele detin peste 11000 de schelete, mai bine zis ramasite ale victimelor ciumei din 1735, inmormantati aici pana in 1783, cand acest lucru a fost interzis.
Se poate vizita.
Eu nu am facut-o.


Cu parere de rau si cu durere in suflet, am privit aceasta scena.
Imi pare rau de renumele dobandit din cauza acestor persoane.

2 comentarii:

  1. Frumoasa ! Noi n-am intrat, era aglomeratie mare. Avem inca multe de vazut ... sper sa mai ajungem pe-acolo :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu deja mi-am facut planul pentru urmatoarea vizita, chiar daca nu stiu cand se va intampla :)))

      Ștergere