miercuri, 30 octombrie 2013

Si cand

eram hotarata sa zic ca ajunge, ca nu mai pot, ca nu mai e loc,

ma pomenesc cu vecina la usa cu o galeata mare cu gutui galbene, pufoase si frumoase foc.
Mi-a zis ca-i musai sa fac ceva cu ele.
Asa ca...


m-am apucat sa le curat bine de puf, sa le spal, sa le curat de coaja, sa le dau pe razatoarea mare, sa le stropesc cu zeama de lamaie, dupa care am trantit peste ele 1 kg de zahar si vreo 800 ml de apa si le-am pus pe foc domol, pana s-a legat bine compozitia si gutuile erau moi, timp in care am stat cu lingura in oala, sa nu se lipeasca bunatate de compozitie.
Am pus gemul in borcane sterilizate si le-am intors cu capacul in jos, le-am acoperit cu paturi si le-am lasat 24h.
O bunatate!

4 comentarii:

  1. Ti-am admirat camara, pana acum locul I detasat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoasa culoare, si sunt sigura ca si gustul... Si gutuii nostri au rodit foarte bine anul asta, anul trecut nu am mancat nici o gutuie din ei. Dar ne-am invatat, cam asa se intampla cu toti pomii. Eu am lipsit putin, dar inteleg ca ai o camara bogata, o sa caut pe aici sa vad cat de vrednicuta ai fost.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E pe locul doi, dupa gemul de capsuni :)
      Eu nu am gutui, dar am mare noroc cu vecina, ca are 3
      Postarea cu camara e aici http://cuangelikue.blogspot.ro/2013/10/think-small.html

      Ștergere