vineri, 7 februarie 2014

Ziua

apartine prezentului, dar noaptea...
in noapte se zbat (si eu cu ele) intamplari din trecut, suflete pierdute, ganduri ratacite, fantasme, sentimente, dorinte, neputinte.
Daca este sa fac o comparatie intre noptile tihnite, cu vise frumoase, linistite si cele in care mai bine nu ma bagam in pat, castiga cele din urma detasat.
Ziua ce urmeaza unei nopti "ravasitoare" e atat de ciudata...ma trezesc, realizez ca a fost (iar) doar un vis, incerc sa ma adun, sa ma recompun, sa-mi adun gandurile, dar visul nu ma lasa in pace...deloc.
Si incep sa caut explicatii, conotatii, imi pun in functiune rotitele, deschid sertarele pline de informatie, incerc sa-mi dau seama ce-mi scapa, ce lipseste, de ce.
Si uite cum pierd nu numai noaptea, dar si o buna bucata din zi...
Si ma perpelesc ca puiul la rotisor. Nu ajung la nicio concluzie, dar in interior simt o revolta.
Cam de fiecare data, uite asa:


Imi dau seama ca probabilitatea de a scapa de vise ciudate e mica, dar vreau si eu doua nopti legate de liniste si vise cu norisori albi si harpe.
Cum reusiti, cum faceti? E vreun secret?

13 comentarii:

  1. Si eu am avut nopti ciudate in ultima vreme, o fi ceva in aer? ca luna plina nue :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine se intampla constant, enervant de constant...mai bine zis obositor de constant

      Ștergere
  2. Macar de-as putea sa te ajut, dar eu dorm atat de adanc, ca ma bucur, cand imi amintesc visele. Ma bucur de orice vis. Nu-mi amintesc sa fi visat norisori si harpe vreodata :)
    Nici daca esti obosita fizic nu dormi bine ? Un ceai de tei, un lapte cald cu miere, nu ajuta ? Atunci incearca o infuzie de valeriana.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cand ma stiu, tot asa
      O sa trec si la infuzii...cat mai curand

      Ștergere
  3. Buna ziua, asculti frecvent muzica de genul videoclipului, seara?
    Atunci e normal sa ai un somn "linistit". Cateva sfaturi, o baie ferbinte pentru relaxare, o carte usoara fara, crime, zombi si alte asemenea aratari si ceai Alege din :
    ceaiul de muşeţel face minuni dacă ai probleme cu somnul, având un rol de calmare. Pentru infuzie, sunt suficiente două linguriţe de flori de muşetel la o ceaşcă de ceai.
    Ceaiul de mentă are o puternică acţiune antistres. Dacă este băut înainte de a merge la culcare, relaxează corpul şi ajută la inducerea stării de somn. Menta diminuează simptomele cauzate de anxietate şi stres şi stimulează sistemul imunitar deoarece este bogată în nutrienţi: fosfor, vitamina B şi calciu. În plus, este un remediu eficient pentru îmbunătăţirea digestiei şi ameliorarea afecţiunilor digestive.
    Ceaiul de floarea pasiunii este recunoscut ca remediu natural împotriva insomniei datorită efectului calmant şi relaxant. Unii specialiştii îl recomandă şi pentru anxietate.Oboseala cronică, lipsa concentrarii, stările de iritare şi depresiile dispar dupa un ceai de floarea pasiunii.
    Ceaiul de tei este recomandat persoanelor care au tulburări de somn datorită calităţilor sale relaxante. Este un calmant general pe care poţi să-l foloseşti cu încredere şi atunci când te supără stomacul pe fond de stres.
    Si daca nu trece incearca ce folosesc eu mai des, un pahar de lapte caldut inainte de culcare ( functioneaza garantat... la mine merge)

    Dacă simţi că nu poţi adormi sau dacă suferi de palpitaţii, stări de nervozitate sau nelinişte, ceaiul de valeriană constituie un remediu excelent. Nu îţi va da somnolenţă pe timpul zilei, ci doar te va ajuta să te relaxezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu are legatura cu ce ascult, Vasile :)
      Am trecut prin toate etapele: baia, cititul de carti, dupa care trecut la carti foarte usoare (ca cere kinderu' povesti), ceaiuri diverse...o sa incerc si cu valeriana

      Ștergere
  4. Ar trebui sa ne luam de mana:)) adorm tarziu si ma trezesc devreme cu visele intiparite in creier. Azi mi-a spus mama de ceai de levantica, cica e bun. Eu an incercat si musetel si menta si lapte si bai si carti de dragoste si toate cele degeaba:)
    E obijnuinta deja,te inteleg perfect!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Brandusa, prietena mea de suferinta...ce "suferinta" ne-am "ales" si noi
      Cu probleme de la febra musculara din cauza hohotelor de ras nu ne alegeam si noi :)

      Ștergere
  5. Cred ca unele evenimente te-au marcat mai mult decat ai fost dispusa sa recunosti - sau sa-ti dai ragaz sa te vindeci - si probabil iti faci multe griji si ai si multe dorinte. Nah, minuneaza-te ce" pisicoloaga" mi-s!!! Sa nu dai cu rosii ( macar la borcan tot ai!) dar as zice o spovedanie si un mic ritual de rugaciune seara, din cate stiu au ajutat pe multi (si pe mine)
    Te pup si sa te linistesti, sa dormi ca un prunc in we asta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu dau cu rosii, Maria :)
      Este convingerea ta si o respect
      Dar o spovedanie nu cred ca o sa ma ajute, sincer.
      Un singur preot a reusit "sa-mi intre sub piele". Cu el aveam curaj sa port "o conversatie", nu spovedanie, sa discut cate in luna si-n stele. Era vecinul bunicilor. Nu am gasit un inlocuitor si nici nu vreau sa caut.
      Nu era contaminat de materialism si nepasare, asa cum sunt multi preoti ai timpurilor noastre...

      Ștergere
  6. Eu m-am decis - nu mai vreau vise! Daca ar fi dupa mine, asta as alege - nopti fara vise. Exact asa patesc si eu, atunci cand visez urat sau nu neaparat urat, dar asa, fara final. Fac finalul in cap, apoi alt final si in somn si in starea de veghe... Ionut al meu, de exemplu, nu are nici o problema. Orice viseaza i se pare super, nu e afectat de vise. Dar eu - sunt asa ca tine. Te inteleg perfect.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acum am vazut comentariul lui Dani - ea e ca Ionut al meu. Deci, concluzia - suntem pe pamantul asta de doua feluri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu daca s-a gandit cineva, vreodata, sa studieze "noptile si visele" in cuplu.
      Hmmm...
      Am asa o banuiala ca s-au asezat planetele cumva, sa nu intalnim "scenaristi ai noptii' ca noi...adica, deja un star in familie e de ajuns, nu-i asa? :)
      Chiar, ma finanteaza vreo organizatie, sa aflu aceste detalii importante?

      Ștergere